Choose your language

mandag 26. desember 2016

Grønn jul


Aller først ønsker jeg alle som er innom en riktig

GOD JUL!

Noen dager før jul hadde vi nydelig rimfrost som dekket bakken og dekorerte planter og trær. Men akk, mildværet slo til igjen og fortryllelsen forsvant fortere enn den kom. Varmegrader og grønne jorder har likevel ikke tatt fra meg julestemningen, den kom med julepyntet hus, juleønsker fra gode venner og kollegaer, samvær med familien og deilige lukter fra kjøkkenet! Selv om utsiden ikke er hvit, er det intet i veien med det som er på innsiden.

Denne dagen har vært temmelig lat, masser av tid til å titte på TV og å rote litt i fotoarkivet. Har et større prosjekt gående med å slette bilder som aldri skulle vært spart på, de tar opp unødig plass og er bare i veien når jeg skal finne frem til godbitene. Tar for meg mappene, måned for måned og år for år. I dag dukket det opp noen bilder fra en frossen Drammensfjord ... ja, det var tider det, da vi kunne gå på isen nesten midtfjords!



Gilhusbukta mot Åskollen


Isskulptur





Isbryterne holder skipsleia åpen




Tangen og skipsleia


Året var 2012. Jeg fortviler ikke. Er egentlig ikke så veldig glad i snømåking og kulde, men ønsker nok til å kunne spenne på meg skiene og nyte Drammensmarka. Skiføret kom sent i fjor også. I mellomtiden kan jeg sortere flere mapper.




8 kommentarer:

  1. Oddly enough--- I was about to go get a sweater when opened your blog! Now I'll get two! These are (as usual) wonderful.

    SvarSlett
  2. Merry Christmas. And, Happy New Year.

    I wish You all the best.
    Greeting and hug.

    From Japan, ruma ❃

    SvarSlett
  3. Lovely shots! God jul och gott nytt år!

    SvarSlett
  4. Tenk at det kan gå an å gå på sjøis langt utover fjorden..
    eg trur eg ville vere skeptisk.
    Flotte bilde !
    Det er ikkje alle juler det er snø her hos oss heller, me feira jul på hytta som ligg i høgda i eit dalføre der snøen ligg lenge når den først legg seg.
    I dag. andre juledag snøar det tett, men vinden aukar på.
    Det er vel Urd som er i anmarsj.

    God romjulsdagar til deg.

    SvarSlett
  5. De har mer tendens til hvit jul enn vi har hatt, men du kan jo få vakre bilder av gråstein. Min favorittfarge er antagelig grønn, så det passer jo bra :-)
    Forsatt God Jul til deg, og et Riktig Godt Nytt År!

    SvarSlett
  6. ja litt for varmt for tiden , men nå trenger jeg ikke mer snø. Jul hadde vært fint med litt snø .

    SvarSlett
  7. Me encantan Irene. Luz, color i buena calidad fotografica. Un abrazo i que passes un buen fin de año!!!

    SvarSlett

  8. Mis mejores deseos para este nuevo año. Un abrazo

    SvarSlett

Thanks for visiting and leaving me a comment!